30. desember 2020 kl. 10:56
Oppdatert informasjon om Corona-vaksine fra Namsos Kommune. Dette er det vi vet pr idag. Det vil komme info om vaksinering fortløpende.
https://namsos.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-sosiale-tjenester/koronaviruset/koronavaksine/
Vi ønsker ikke henvendelser direkte til legekontoret vedrørende vaksineringen. Følg med i media, namsos.kommune.no eller ta kontakt med Namsos Kommune.
10. juli 2020 kl. 14:22
Minner om at Bakklandet Legekontor har feriestengt i uke 29 og 30. Ved behov for ø-hjelp, ta kontakt med Robrygga Legekontor tlf 74226520.
15. juni 2020 kl. 13:00
Legene ved Bakklandet Legekontor har sommerferie i følgende uker:
Åse K. Nordseth: 28, 29, 30 og 31
Jørn Brodwall: 26, 27, 28, 29 og 30
Kent Angelo: 29, 30, 31, og 32
Jannike Reymert: 25, 28, 29, 30 og 32
15. juni 2020 kl. 12:51
I år har Bakklandet legekontor stengt i uke 29 og 30. I denne perioden vil Robrygga legekontor vikariere for oss ved behov for øyeblikkelig hjelp.
Husk å få ordnet resepter, attester, sykmeldinger, etc., samt ta planlagte prøver i god tid før vi stenger.
12. mai 2020 kl. 11:15
En liten oppdatering på Corona-fronten:
Har du symptomer som hoste, sår hals, feber, tungpust etc?
- Ring eller send oss en sms, så tar legen kontakt med deg.
Det er viktig at du opplyser om dette ved bestilling av time til legen eller på laboratoriet.
Om dette gjelder deg, skal du undersøkes på Luftveisklinikken og IKKE her på legekontoret.
Vi må alle ta ansvar for å unngå smittespredning!
Minner om hyppig håndvask og å hoste/nyse i albuen. Hold avstand til andre, og hold deg hjemme om du er forkjøla.
16. mars 2020 kl. 11:14
Ved behov for legetime benytter vi oss nå kun av videokonsultasjon. Dette pga. smittefaren. (Dette faktureres som en vanlig legetime)
Ta kontakt med oss pr SMS eller telefon for å avtale time. Du vil da motta en sms med link til konsultasjonen og du må logge inn med Bank-ID.
Er det ting som kan vente, vil vi at du avventer kontakt med oss. For tiden er det stor pågang, og vi må prioritere hva som må løses samme dag.
For pasienter som MÅ hit av ulike årsaker, skal det alltid være en avtale med lege på forhånd. Sitt da ned og vent til du blir hentet. Ekspedisjonen er ikke tilgjengelig pr nå.
For ø-hjelp ring: 48140104 eller legevakt 116 117
Ved livstruende sykdom 113
13. mars 2020 kl. 11:04
Ved praktiske spørsmål knyttet til covid-19/koronavirus har kommunen opprettet en info-telefon:
Korona-telefon Namsos Kommune: 958 58 173
eller
Folkehelseinstituttets info-telefon: 815 55 015
Har du spørsmål knyttet til egen helse ringer du til fastlegen.
13. mars 2020 kl. 10:59
I disse tider er det mange som ønsker vaksine mot lungebetennelse.
Pga. svært begrenset tilgang er det kun disse pasientgruppene som får denne vaksinen pr nå:
Alle andre pasientgrupper over 65 år bes avvente til ny beskjed blir gitt.
Vi beklager dette!
19. juli 2019 kl. 09:59
Til info:
Kent Angelo tar over pasientlisten til tidligere fastlege Svenn Morten Iversen f.o.m 19. august 2019.
Magnhild Sveen tar over pasientlisten til tidligere fastlege fastlege Pål Tveter f.o.m 16. september 2019.
10. november 2018 kl. 14:09
Dine rettigheter i forhold til egne helseopplysninger
Rett til informasjon
Rett til innsyn
Rett til å rette
Rett til å slette
10. november 2018 kl. 13:02
8. oktober 2018 kl. 11:28
Hovedregelen er at du får dekket standardsats dersom du kan reise med rutegående transport eller egen bil. Dekning av reise med drosje/turvogn krever rekvisisjon etter følgende bestillingsrutine:
Rekvisisjon på medisinsk grunnlag: Hvis du ikker e ristamd til å kjøre selv eller resie kollektivt, kan din behandler rekvirere transport på medisinsk grunnlag.
Rekvisisjon på grunn av manglende rutegående transport: Ta kontakt med pasientreiser på telefon 91505515 i god tid før avreise, for planlegging av reisen. NB: Alle reiser til planlagte timer skal rekvireres/bestilles i god tid, senest innen kl 13.00 siste virkedag før avreise, dette for å sikre at transporten kan planlegges slik at du rekker timen din.
For mer informasjon:
https://helsenorge.no/rettigheter/pasientreiser
Informasjon om rutegående transport: tlf 188, eller på https://en-tur.no/
16. januar 2018 kl. 12:47
16/1-18
Alle som bytter fastlege må selv be tidligere lege om oversending av sin journal. Vi har nå mulighet for å motta disse elektronisk, vennligst gi beskjed om dette når dere ber om oversending av journal. Dette vil gjøre at vi har dine papirer mye raskere, samt at det sparer personalet for mye ekstra jobb med oppretting/skanning av journal.
16. januar 2018 kl. 12:45
Fra 1.januar 2018 trenger du ikke lenger henvisning til fysioterapi. Fysioterapeuten skal vurdere ditt behov for behandling.
Du må fortsatt gå til en fysioterapeut som har driftsavtale med kommunen for å få stønad fra HELFO
14. desember 2017 kl. 15:18
-Om du har frikort, må du huske å gi oss beskjed om dette.
Når man har frikort må man likevel betale for utstyr som er brukt ved undersøkelser, injeksjoner, og annen behandling.
Dette gjelder ikke ved blodprøver.
14. desember 2017 kl. 15:10
Legene ved Bakklandet Legekontor har nå mulighet til å sende Elektroniske brev via PasientPost til pasienter. Dette gir mulighet for rask og sikker kommunikasjon. Vanlige SMS kan ikke brukes til sensitiv informasjon.
For å få til dette må pasienten være registrert med mobilnummer i vårt journalsystem, og ha BankID på mobil eller BankID med kodebrikke.
Dersom legen sender PasientPost vil man motta SMS fra nr 2097(Helserespons) med følgende tekst og link:
Du har mottatt en ny PasientPost. Logg inn med BankID på https://pasientpost.no/login?=ditt mobilnummer. MVH Bakklandet Legekontor
Man logger inn via linken og kommer inn på PasientPost med innloggingsalternativer BankID med kodebrikke og BankID på mobil. Man kan også logge inn på PasientPost vi andre enheter enn mobilen, på nettsiden. https://pasientpost.no/
Etter at man har logget inn, finner man brevet under Pasientpost i hovedmenyen.
15. november 2015 kl. 11:27
Hvis du har behov for hjelp raskt, og du opplever ventetid på vårt hovednummer 74209040, ring oss på 48140104
NB! Dette kan ikke bruker til bestilling av vanlige legetimer, TSD timer, resepter, prøvesvar og lignende
Ved akutt medisinsk nød: Ring 113
15. november 2015 kl. 11:23
Vi har innført en ny måte å bestille time til lege. Du kan nå sende en SMS til 2097, benytte appen Helserespons, eller ringe og bestille Time Samme Dag. Timen må bestilles innen kl 1145. Du trenger ikke å begrunne hvorfor du har behov for time. For å unngå ventetid på telefon anbefaler vi at du benytter SMS som du også kan sende før vanlig åpningstid.
I SMS-teksten ønsker vi at du skriver:
BAKKLANDET, fødselsdato, navn og TSD
Ønsker du en vanlig time med mer tid eller telefonkonsultasjon kan du fortsatt bestille det via SMS eller telefon. Husk da å be om vanlig time eller telefontime.
15. november 2015 kl. 11:16
Nytt nasjonalt legevaktsnummer er 116 117
Bruk dette utenom legekontorets åpningstid, samt på innenlands reiser hvor vårt legekontor blir for langt unna til å kunne hjelpe
Medisinsk nødtelefon er fortsatt 113
15. november 2015 kl. 11:07
Vi har hatt vansker med vår SMS tjeneste, slik at endel medlinger ikke har kommet frem. Vi har derfor byttet leverandør av SMS tjenester.
Alle SMS til og fra legekontoret lagres nå i den enkeltes journal
Nytt SMS nummer er 2097
Start medlingen med Bakklandet, deretter fødselsdato, navn og hva det gjelder.
Enklest er det å nå oss gjennom appen Helserespons. Denne lastes ned fra AppStore eller Google Play
Vår leverandør av SMS tjeneste belaster med kr 6 pr mottatt melding.